Do udzielenia skutecznej pomocy osobom z zaburzeniami mowy niezbędne jest fachowe rozpoznanie problemu na podstawie objawów, wywiadów i odpowiednich badań podczas wizyty w gabinecie mowy. Tylko takie działania pozwolą na postawienie trafnej diagnozy logopedycznej.
Diagnoza logopedyczna trwa podczas jednego, 45 minutowego spotkania, w zależności od złożoności problemów z mową. W przypadku złożonego problemu zdarza się, że trwającą dłużej diagnozę, wykonuje się w trakcie dwóch spotkań. Po pierwszym spotkaniu zostaną Państwo poinformowani, czy potrzebne jest więcej spotkań diagnostycznych.
Diagnoza logopedyczna trwa podczas jednego, 45 minutowego spotkania, w zależności od złożoności problemów z mową. W przypadku złożonego problemu zdarza się, że trwającą dłużej diagnozę, wykonuje się w trakcie dwóch spotkań. Po pierwszym spotkaniu zostaną Państwo poinformowani, czy potrzebne jest więcej spotkań diagnostycznych.
Oferujemy diagnozę:
- dyslalii
- jąkania
- alalii
- afazji
- dysglosji
- dysartrii
- giełkotu
- bełkotu
- ankyloglosji (krótkie wędzidełko)
- opóźnionego rozwoju mowy
W Gabinecie Mowy, możecie spotkać się z typowymi dla diagnozy logopedycznej elementami, jak:
- Wywiad z rodzicem (m.in. na temat rozwoju dziecka, w tym rozwoju motorycznego i mowy)
- Obserwacja (dziecka – jego sposobu komunikowania się, chęci nawiązywania kontaktu itd.)
- Badanie mowy – to najbardziej złożony element diagnozy, obejmujący (najkrócej rzecz ujmując) badanie rozumienia i nadawania mowy. Logopeda stosuje tu szereg narzędzi diagnostycznych i pomocy, dzięki którym zbiera potrzebne informacje o pacjencie. Zastosowanie mają tu nie tylko narzędzia diagnostyczne, ale przede wszystkim rozmowa z dzieckiem, często wsparta działaniem z użyciem interesujących dziecko przedmiotów (obrazki, zabawki, klocki itp.)
Badania uzupełniające (przeprowadzane w zależności od rodzaju zgłaszanego problemu), w tym np:
- Budowy i sprawności narządów artykulacyjnych
- Stosujemy w tej części różne zabawy, dzięki którym zachęcamy dziecko do wykonania ruchów języka, warg itd. Ogląda także jamę ustną dziecka, oceniając budowę języka, podniebienia, wędzidełka podjęzykowego i podwargowego, stan uzębienia i zgryzu.
- Słuchu fonematycznego
- Pamięci słuchowej
- Funkcji połykowej
- Funkcji oddechowej
- Kinestezji artykulacyjnej
- Prozodii mowy
- Emisji głosu
- Lateralizacji (badanie orientacyjne)
Zapraszamy do współpracy.
Tylko poprawnie postawiona diagnoza wyznacza kierunki terapii, która będzie skuteczna.
Profilaktyka i diagnoza
Odpowiadamy na pytania rodziców, uświadamiamy i diagnozujemy problemy w rozwoju mowy dzieci. Spotkanie polega na kilkuetapowym badaniu, którego celem jest stwierdzenie lub wykluczenie zaburzeń mowy.Zobacz więcej
Terapia logopedyczna
Nowoczesne i zróżnicowane formy terapii dopasowane do wieku i potrzeb dziecka. Cykl spotkań i kompleksowych działań, których celem jest rozwiązanie wszelkich problemów w komunikacji słownej.Zobacz więcej
Warsztaty grupowe
Spotkania w grupach przedszkolnych i szkolnych. Współpracujemy z różnymi placówkami, pedagogami i rodzicami. Spotkania polegają na przekazaniu wiedzy o rozwoju mowy, zaburzeniach i mające na celu zapobiegania problemów z mową w przyszłości.Zobacz więcej